Pielgrzymko-wycieczka do Karpacza

DSC 5071a

W dniach 16 - 18 sierpnia br. w parafii pw. Św. Barbary w Porębie odbyła się trzydniowa pielgrzymko-wycieczka w górskie tereny malowniczego Podkarpacia. W wyjeździe zorganizowanym przez panią Małgorzatę Puścian i chór parafialny uczestniczyło 50 osób z terenu parafii oraz gminy Brańszczyk. Wyjazd został dofinansowany ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dzięki pomocy Urzędu Gminy Brańszczyk.

Odpust ku czci Matki Bożej Szkaplerznej w Porębie 2018

Uroczystości odpustowe rozpoczęły się już 15 lipca różańcem i Mszą św. na cmentarzu parafialnym Jest to już tradycją w naszej parafii , że w wigilię odpustową gromadzimy się na cmentarzu żeby pomóc zmarłym jak najszybciej dostać się do nieba. Parafianie są mocno przekonani, że Matka Boża Szkaplerzna w swoje święto może dużo dusz czyśćcowych przeprowadzić do nieba. Odmawiając różaniec pamiętali o słowach wypowiedzianych przez Maryję : „Szkaplerz noś, na różańcu proś”.

dsc 5073Następnego dnia świątynia w Porębie, stała się miejscem, w którym Ona , Szkaplerzna Pani, odbierała cześć od swoich dzieci, które prosiły, dziękowały i wpatrywały się w Jej Oblicze , umieszczone w głównym ołtarzu. Po każdej Mszy św. można było obejść ołtarz żeby osobiście powierzyć Maryi siebie i swoich bliskich.

Wieczorem odbył się festyn odpustowy z loterią fantową, poczęstunkiem i zabawą taneczną. Na festynie po raz pierwszy wystąpiły „Porębianki” z Koła Gospodyń Wiejskich w Porębie. Ich śpiewy na tyle się spodobały, że zespół musiał kilka razy bisować. Podczas festynu były zbierane dobrowolne ofiary na kontynuowanie leczenia Natalii, porębskiej parafianki.

Dziękujemy wszystkim, którzy trudzili się przy organizacji tegorocznego Odpustu Pani Szkaplerzna będzie o Was pamiętać.

Pielgrzymka rowerowa do Rostkowa

„Ad maiora natus sum” - do większych rzeczy jestem stworzony - to motto siódmej pielgrzymki rowerowej, która w tym roku wyruszyła z Parafii Poręba do Rostkowa. Celem pielgrzymki było lepsze poznanie patrona roku liturgicznego 2017/2018 św. Stanisława Kostki. Motywacją była 450 rocznica śmierci świętego, którego cechowała niezwykła odwaga, wytrwałość i umiłowanie Maryi.

Idąc za wzorem świętego Stanisława, każdy dzień rozpoczynaliśmy Godzinkami do NMP. W trakcie postojów odmawialiśmy Różaniec, Anioł Pański, Koronkę do Miłosierdzia Bożego, dzień kończyliśmy Apelem Jasnogórskim zawierzając się Maryi. Każdego dnia braliśmy udział we Mszy Św.

pielgrzymka rostkowo2018 079

Trudu organizacji tegorocznej dwudziestoczteroosobowej pielgrzymki podjęli się w tym roku Paweł Majkowski oraz Kazimierz Puścian.

Pełni obaw, co do pogody, uczestnicy pielgrzymki wraz z rodziną i przyjaciółmi odprowadzającymi, stawili się 17 lipca na Mszy Św., kiedy to każdy otrzymał błogosławieństwo poprzez nałożenie rąk na głowę przez kapłanów: ks. Andrzeja Grzybowskiego i ks. Eugeniusza Kalwę, którzy byli przewodnikami duchowymi pielgrzymów. Poświęcone zostały również rowery. „Solidnie” przygotowani ruszyliśmy w drogę, z nadzieją iż aura będzie naszym sprzymierzeńcem.

Pierwszego dnia mieliśmy do pokonania ok. 50 km. Pogoda nas nie rozpieszczała, lecz miłym akcentem dnia byli spotkani na pielgrzymim szlaku ludzie. Pracownicy Zespołu Szkół w Różanie przyjęli nas w swojej szkole z niezwykłą życzliwością i gościnnością. Przygotowali dla nas zarówno kolację jak i następnego dnia śniadanie.

Drugiego dnia pełni pozytywnej energii, gdyż po całonocnej burzy dzień przywitał nas pięknym słońcem,  pożegnaliśmy  Różan i jego gościnnych mieszkańców ruszając w kierunku Przasnysza.

Pielgrzymka do Włoch

PIelgrzymka do Włoch

W dniach od 7 do 13 maja grupa uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Porębie wraz z grupą dorosłych uczestników w większości parafian z Poręby, na czele z księdzem wikarym Marcinem Kaczyńskim, wybrała się w daleką podróż za granicę. Zapisano w ten sposób ważną kartę w historii porębskiej szkoły. Udało się po raz pierwszy zorganizować 7 - dniową wycieczkę zagraniczną. Inicjatorem i kierownikiem wycieczki był nauczyciel muzyki Pan Michał Sitek. Przedstawiciele klas od IV szkoły podstawowej do III klasy gimnazjum wraz z opiekunami, p. Agnieszką Lenkiewicz i p. Katarzyną Kielisiak oraz p. Michałem Sitkiem wyruszyli w długą drogę, 7 maja tuż po północy.

Pierwszy dzień upłynął nam prawie w całości w autokarze, z krótkimi postojami na rozprostowanie kości. Na miejsce, na granicę austriacko-włoską dotarliśmy ok. 17.30. Już same widoki zza szyb autokaru robiły wrażenie, np. przejazd przez Alpy w Austrii, a najpiękniejsze było dopiero przed nami.

Wszyscy pierwszego wieczora, mimo zmęczenia podróżą, po smacznej we włoskim stylu podanej obiadokolacji, wybraliśmy się na spacer po malowniczym miasteczku Tarvisio (ośrodek narciarski w sezonie zimowym), leżącym w Alpach Julijskich.

Czytania na każdy dzień

Bezpłatna elektroniczna prenumerata Czytań dostępna jest pod adresem: http://www.mateusz.pl/czytania/prenumerata/
  • Czytania na sobotę, 31 października 2020

Sobota XXX tygodnia zwykłego

(Flp 1,18b-26)

Bracia: Że na wszelki sposób rozgłasza się Chrystusa, z tego się cieszę i będę się cieszył. Wiem bowiem, że to mi wyjdzie na zbawienie dzięki waszej modlitwie i pomocy, udzielanej przez Ducha Jezusa Chrystusa, zgodnie z gorącym oczekiwaniem i nadzieją moją, że w niczym nie doznam zawodu. Lecz jak zawsze, tak i teraz, z całą swobodą i jawnością Chrystus będzie uwielbiony w moim ciele: czy to przez życie, czy przez śmierć. Dla mnie bowiem żyć to Chrystus, a umrzeć to zysk. Jeśli bowiem żyć w ciele, to dla mnie owocna praca. Co mam wybrać? Nie umiem powiedzieć. Z dwóch stron doznaję nalegania: pragnę odejść i być z Chrystusem, bo to o wiele lepsze, pozostawać zaś w ciele to bardziej dla was konieczne. A ufny w to wiem, że pozostanę i to pozostanę nadal dla was wszystkich, dla waszego postępu i radości w wierze, aby rosła wasza duma w Chrystusie przeze mnie, przez moją ponowną obecność u was.

(Ps 42,2-3.5)

REFREN: Boga żywego pragnie dusza moja

Jak łania pragnie wody ze strumienia,
    tak dusza moja pragnie Ciebie, Boże.
    Dusza moja Boga pragnie, Boga żywego,
    kiedyż więc przyjdę i ujrzę oblicze Boże?

Gdy wspominam, jak z tłumem
    kroczyłem do Bożego domu,
    w świątecznym orszaku,
    wśród głosów radości i chwały.

Aklamacja(Mt 11,29ab)

Moje owce słuchają mojego głosu, Ja znam je, a one idą za Mną.

(Łk 14,1.7-11)

Gdy Jezus przyszedł do domu pewnego...

• Rozważanie na sobotę, 31 października 2020

Może się zdarzyć, że zostaniemy poproszeni o zajęcie ostatniego miejsca. Może się też zdarzyć, że wyrzucą nas, każą stanąć na końcu kolejki, powiedzą, że nie mamy racji, nie dadzą nam dojść do słowa, zakrzyczą, stłamszą, wyśmieją... Być może nikt nie będzie miał dla nas czasu, dobrego słowa, cierpliwości. Jednak nasza wartość nie zależy od pierwszych miejsc, przywilejów, powodzenia i akceptacji. Godność każdego człowieka wynika z tego, że jest Bożym dzieckiem. Dziś, w pierwszą sobotę miesiąca, patrzymy na Maryję – w wydarzeniach z Jej życia dostrzegamy, że to Bóg wywyższa swoich wybranych.

Anna Nowak, „Oremus” listopad 2007, s. 22

• Książka dnia, 31 października 2020
    Paweł Lisicki, bp Athanasius Schneider

Wiosna Kościoła, która nie nadeszła

Wyjątkowa rozmowa Pawła Lisickiego z biskupem Athanasiusem Schneiderem, niemieckim kapłanem od lat posługującym w Kazachstanie, pokazuje oblicze Kościoła, o którym często zapominamy. Rozmówcy stawiają odważne pytania i formułują trafne diagnozy chorób, które dotknęły Kościół