Pielgrzymka rowerowa do Rostkowa

„Ad maiora natus sum” - do większych rzeczy jestem stworzony - to motto siódmej pielgrzymki rowerowej, która w tym roku wyruszyła z Parafii Poręba do Rostkowa. Celem pielgrzymki było lepsze poznanie patrona roku liturgicznego 2017/2018 św. Stanisława Kostki. Motywacją była 450 rocznica śmierci świętego, którego cechowała niezwykła odwaga, wytrwałość i umiłowanie Maryi.

Idąc za wzorem świętego Stanisława, każdy dzień rozpoczynaliśmy Godzinkami do NMP. W trakcie postojów odmawialiśmy Różaniec, Anioł Pański, Koronkę do Miłosierdzia Bożego, dzień kończyliśmy Apelem Jasnogórskim zawierzając się Maryi. Każdego dnia braliśmy udział we Mszy Św.

pielgrzymka rostkowo2018 079

Trudu organizacji tegorocznej dwudziestoczteroosobowej pielgrzymki podjęli się w tym roku Paweł Majkowski oraz Kazimierz Puścian.

Pełni obaw, co do pogody, uczestnicy pielgrzymki wraz z rodziną i przyjaciółmi odprowadzającymi, stawili się 17 lipca na Mszy Św., kiedy to każdy otrzymał błogosławieństwo poprzez nałożenie rąk na głowę przez kapłanów: ks. Andrzeja Grzybowskiego i ks. Eugeniusza Kalwę, którzy byli przewodnikami duchowymi pielgrzymów. Poświęcone zostały również rowery. „Solidnie” przygotowani ruszyliśmy w drogę, z nadzieją iż aura będzie naszym sprzymierzeńcem.

Pierwszego dnia mieliśmy do pokonania ok. 50 km. Pogoda nas nie rozpieszczała, lecz miłym akcentem dnia byli spotkani na pielgrzymim szlaku ludzie. Pracownicy Zespołu Szkół w Różanie przyjęli nas w swojej szkole z niezwykłą życzliwością i gościnnością. Przygotowali dla nas zarówno kolację jak i następnego dnia śniadanie.

Drugiego dnia pełni pozytywnej energii, gdyż po całonocnej burzy dzień przywitał nas pięknym słońcem,  pożegnaliśmy  Różan i jego gościnnych mieszkańców ruszając w kierunku Przasnysza.

Zapraszamy do Galerii

Pielgrzymka do Włoch

PIelgrzymka do Włoch

W dniach od 7 do 13 maja grupa uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Porębie wraz z grupą dorosłych uczestników w większości parafian z Poręby, na czele z księdzem wikarym Marcinem Kaczyńskim, wybrała się w daleką podróż za granicę. Zapisano w ten sposób ważną kartę w historii porębskiej szkoły. Udało się po raz pierwszy zorganizować 7 - dniową wycieczkę zagraniczną. Inicjatorem i kierownikiem wycieczki był nauczyciel muzyki Pan Michał Sitek. Przedstawiciele klas od IV szkoły podstawowej do III klasy gimnazjum wraz z opiekunami, p. Agnieszką Lenkiewicz i p. Katarzyną Kielisiak oraz p. Michałem Sitkiem wyruszyli w długą drogę, 7 maja tuż po północy.

Pierwszy dzień upłynął nam prawie w całości w autokarze, z krótkimi postojami na rozprostowanie kości. Na miejsce, na granicę austriacko-włoską dotarliśmy ok. 17.30. Już same widoki zza szyb autokaru robiły wrażenie, np. przejazd przez Alpy w Austrii, a najpiękniejsze było dopiero przed nami.

Wszyscy pierwszego wieczora, mimo zmęczenia podróżą, po smacznej we włoskim stylu podanej obiadokolacji, wybraliśmy się na spacer po malowniczym miasteczku Tarvisio (ośrodek narciarski w sezonie zimowym), leżącym w Alpach Julijskich.

Zapraszamy do Galerii

Piesza Pielgrzymka do Osuchowej

20180503 113930a

Po raz kolejny 3 maja br. wyruszyła piesza pielgrzymka z parafii pw. Św. Barbary w Porębie do Sanktuarium Maryjnego w Osuchwej. Pątnicy mieli do pokonania odcinek o długości 10 kilometrów. W tym wydarzeniu uczestniczyło 52 pielgrzymów, w tym kandydaci przygotowujący się do sakramentu bierzmowania.

Tydzień Biblijny w Porębie

DSC 4583a

W dniu 15. kwietnia br. rozpoczęliśmy w Kościele w Polsce Tydzień Biblijny. Wydarzenie to jest szczególną okazją do pogłębienia istoty Słowa Bożego w życiu człowieka wierzącego. Pismo Święte jest przecież źródłem Objawienia Bożego, przekazanego nam przez samego Boga w formie tekstu spsianego, stanowiące konkretny środek prowadzący do zbawienia i uświęcenia.

Kierując się dobrem wiernych podjęliśmy w naszej parafii podczas trwającego Tygodnia Biblijnego, czytanie i rozważanie Słowa Bożego przed wieczorową Mszą Świętą. W czytanie, zaproponowanego przez Kościół Listu do Rzymian, włączyły się istniejące w parafii grupy i wspólnoty modlitewne. W tym tygodniu czytają Słowo Boże:

Rytuały na udane życie. Jak inaczej rozpocząć dzień?

Każdy z nas ma ogrom obowiązków i zadań do wykonania. Bywa, że dni przeciekają nam przez palce. Budzimy się  w pośpiechu wpadając w nowy poranek i wieczorem padamy ze zmęczenia na łóżko. Rytuały mogą zmienić ten stan.

Dobrze jest w tym poczuciu “czasu jest tak mało” znaleźć przestrzeń na rzeczy ważne. Znaleźć czas by choć na chwilę w ciągu dnia zatrzymać się, zastygnąć w ciszy, a może o krok zbliżyć się do nieba.

Czytania na każdy dzień

Bezpłatna elektroniczna prenumerata Czytań dostępna jest pod adresem: http://www.mateusz.pl/czytania/prenumerata/
  • Czytania na wtorek, 23 lipca 2019

Wtorek - Święto św. Brygidy, zakonnicy, patronki Europy

(Ga 2, 19-20)

Bracia: Ja dla Prawa umarłem przez Prawo, aby żyć dla Boga: razem z Chrystusem zostałem przybity do krzyża. Teraz zaś już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus. Choć nadal prowadzę życie w ciele, jednak obecne życie moje jest życiem wiary w Syna Bożego, który umiłował mnie i samego siebie wydał za mnie.

(Ps 16(15), 1-2a.5.7-8.11)

REFREN: Pan mym dziedzictwem, moim przeznaczeniem

Zachowaj mnie, Boże, bo chronię się u Ciebie,
    Mówię do Pana: „Tyś jest Panem moim”.
    Pan moim dziedzictwem i przeznaczeniem,
    To On mój los zabezpiecza.

Błogosławię Pana, który dał mi rozsądek,
    bo serce napomina mnie nawet nocą.
    Zawsze stawiam sobie Pana przed oczy,
    On jest po mojej prawicy, nic mną nie zachwieje.

Ty ścieżkę życia mi ukażesz,
    pełnię twojej radości
    i wieczną rozkosz
    po Twojej prawicy

Aklamacja (J 15, 9b. 5b)

Trwajcie w mojej miłości; kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi owoc obfity.

(J 15, 1-8)

Jezus powiedział do swoich uczniów: „Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest tym, który uprawia. Każdą latorośl, która we Mnie nie przynosi owocu, odcina, a każdą, która przynosi owoc, oczyszcza, aby przynosiła owoc obfitszy. Wy już jesteście czyści dzięki słowu, które wypowiedziałem do was. Trwajcie we Mnie, a Ja w was trwać będę. Podobnie jak latorośl nie może przynosić owocu sama z...

• Rozważanie na wtorek, 23 lipca 2019

Święta Brygida (1303-1373), matka św. Katarzyny (Szwedzkiej), pochodziła ze znakomitej rodziny, skoligaconej z dynastią królewską panującą w Szwecji. Głęboka pobożność św. Brygidy kazała jej zaangażować się w sprawy Kościoła zagrożonego rozłamem. Z wielkim poświęceniem zabiegała o powrót papieża z Awinionu do Rzymu. We wszystkim, co robiła, całą ufność pokładała w Bogu; czy to wypełniając do końca powołanie żony i matki, czy też przemierzając Europę z północy na południe w trosce o jedność Kościoła. Jest dla nas przykładem, że tylko kiedy czerpiemy siły z mocy Chrystusa, nasze życie przynosi owoce; jak latorośl czerpiąca soki z winnego krzewu.

Joanna Woroniecka-Gucza, "Oremus" lipiec 2007, s. 107

• Książka dnia, 23 lipca 2019
    św. Urszula Ledóchowska

Świętość jest czymś tak prostym

Zaprzyjaźnij się ze św. Urszulą i razem z nią podążaj ku świętości w codziennym życiu! Wszyscy jesteśmy powołani do świętości. Na tej drodze potrzebujemy mistrzów życia wewnętrznego. Takim przewodnikiem może stać się dla nas św. Urszula Ledóchowska