Pielgrzymka Dzieci I Komunijnych i ich rodzin

Dnia 13 czerwca 2022 roku - Dzieci I Komunijne i ich rodziny zgromadziły się, by pielgrzymować z ks. Marcinem Kaczyńskim - do pełnych cudów i wiary miejsc województwa podlaskiego.

O 8:00 zebraliśmy się na placu kościelnym w Porębie.

Tutaj rozpoczęła się nasza podróż pielgrzymkowa, a jednocześnie dobiegała końca, pełna zaangażowania podróż, do przygotowania naszych dzieci do przyjęcia Sakramentu Komunii Świętej i finalne pierwsze przyjęcie Eucharystii dnia 22 maja br. Dziękujemy w tym miejscu za zaangażowanie i piękną posługę duszpasterską ks. Marcina Kaczyńskiego, który w sposób niezwykle pogodny i pełen lekkiego humoru przygotowywał i  wspierał nasze dzieci i nas, w tym niezwykłym wydarzeniu!

wycieczka komunia22 02

Autobus przyjechał, wszyscy byliśmy gotowi by rozpocząć naszą wspólną pielgrzymkę.

Niektórzy twierdzą, że z dobrym towarzystwem sama jazda autobusem jest jedną z najlepszych atrakcji. Myślę, że wielu z uczestników z uśmiechem przytaknie.

Bardzo sprawnie dotarliśmy do naszego pierwszego celu - Sokółki. Nasze dzieci jeszcze w autobusie zmieniły stroje na śnieżnobiałe alby, dziewczynki przystroiły włosy wiankami.

Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w uroczystej Mszy Świętej Odpustowej w Sanktuarium Najświętszego Sakramentu w Sokółce.

wycieczka komunia22 03

Nasze I Komunijne dzieci wzięły udział w procesji, dumnie reprezentując naszą parafię.

Po zakończeniu uroczystości odpustowych, przeszliśmy do domu pielgrzyma. Rodzice mieli okazję napić się kawy, biorąc udział w seansie. Tam Pani wprowadziła nas w historię tego niesamowitego miejsca, a co istotniejsze w tajemnicę cudu Konsekrowanego Komunikatu - jak pięknie określiła to Pani - cząstki serca Pana Jezusa. Obejrzeliśmy film dokumentalny, emitowany w telewizji Trwam. Zagłębiliśmy się w  szczegółach dotyczących badań nad Cudownym Komunikatem. 2 października 2011 roku - 35 tysięcy wiernych zgromadziło się w Sanktuarium w Sokółce - gdy po raz pierwszy cud został wyniesiony na ołtarz i wystawiony do widoku publicznego. Do dziś znajduje się w Kaplicy Najświętszego Sakramentu. Z radością informowano nas, że świadectw uzdrowień napływa do parafii wiele. O historii i samym cudzie w Sokółce, jak i świadectwach wiernych przeczytacie na stronie - www.sokolka.archibial.pl .  Jak przeczytamy na pierwszej stronie - to tam “znajduje się Cząstka Ciała Pańskiego -

Struktura fragmentu Komunikatu jest identyczna z tkanką mięśnia sercowego człowieka żyjącego, będącego w stanie agonii.”

wycieczka komunia22 04

Święty Antonii to patron tej parafii, dnia 13 czerwca odbywa się tutaj odpust parafialny. Podczas kazania mieliśmy okazję poznać historię i piękne przekazy tego niezwykłego człowieka.

„Ze względu na Boga w tym, co dobre, miłujesz siebie. I tak samo powinieneś czynić w stosunku do twojego bliźniego, bo każdy człowiek jest twoim bliźnim, bo nie istnieje ktoś taki, komu wolno byłoby czynić zło.“ Antonii Padewski

Zapewne do wszystkich mam dotarło porównanie Antoniego, do kochającej matki, która nawet w najbardziej psotnym dziecku, potrafi znaleźć dobro. Tak i my podsumowując kazanie - powinniśmy uczyć się widzieć dobro w otaczających nas ludziach.

Po procesji i zakończeniu Mszy ksiądz Marcin zaprosił dzieci komunijne na lody. Nasi młodzi parafianie byli bardzo uradowani :) podczas słodkiej uczty, mieliśmy też czas by odpocząć i porozmawiać ze sobą.

wycieczka komunia22 05

Po ochładzającej słodkiej uczcie, naszym celem stała się  - Święta Woda - tam przywitał nas proboszcz parafii Ks. Alfred Butwiłowski. Niezwykle sympatyczny, otwarty, charyzmatyczny człowiek, podzielił się z nami cudowną historią tego miejsca. Zachwycał radosny zapał z jakim opowiadał, o dziele jakiego na przestrzeni ostatnich 25 lat dokonał wraz z parafianami. Stworzyli wokół Cudownego Źródła świętej  wody, jeden z największych Kościołów pod gołym niebem. Jest to sanktuarium, którego kopułą jest nasze piękne niebo.

wycieczka komunia22 06

wycieczka komunia22 07

wycieczka komunia22 08

wycieczka komunia22 09

Sanktuarium stanowi bardzo rozległy teren, idealnie utrzymany. Z ogromną przyjemnością podziwialiśmy ławy ustawione między pięknie kwitnącymi krzewami. Pogoda podczas samego przyjazdu przywitała nas deszczem, ale nie przeszkodziło to nam - dzielnym pielgrzymom - w zapoznaniu się z tym niezwykłym miejscem. Dzieci z ciekawością słuchały historii uzdrowień w Świętej Wodzie, ale serca małych wiernych podbiła  Kaplica Radości, była istnym powodem do radości.

wycieczka komunia22 10

wycieczka komunia22 11

Na terenie Sanktuarium znajdowało się: Źródełko wypływające z groty Matki Bożej Bolesnej, Góra krzyży Góra Krzyży (Góra Miłosierdzia Bożego) jak i Droga Krzyżowa (Rozważania tajemnic bolesnych). Na Górze Krzyży umieściliśmy krzyż w intencji naszych I Komunijnych Dzieci.

wycieczka komunia22 12

wycieczka komunia22 13

wycieczka komunia22 01

Więcej informacji o Sanktuarium, do którego warto wybrać się z całąrodziną przeczytacie -   www.sanktuarium-swieta-woda.pl

Cytując pełnego poczucia humoru księdza Marcina - “odwiedzimy dziś trzy sanktuaria”. Dwa już opisałam, a trzecie?

Naszym ostatnim celem podróży był McDonald, na co szczególnie dzieci niecierpliwie czekały. Mało kogo to dziwi, bo jeszcze rodzice pamiętają czasy własnych wycieczek i obowiązkowego punktu każdej z nich, jakim bym Mc Donald.

Dlatego też wisienką na torcie było rodzinne ucztowanie w restauracji na duże M, ku radości dzieci i nie tylko. W drodze powrotnej pogoda zaczęła szaleć, ale mimo to bezpiecznie dotarliśmy do naszej Parafii.

Wielu z nas po 10 godzinach pielgrzymowania, wróciło do domów trafiając na przerwę w dostawie energii elektrycznej i wody. Mimo niedogodności, każdy z nas był jednak  w stanie znaleźć powód do wdzięczności. Szczęśliwi ludzie spędzają wiele czasu nad trenowaniem tej umiejętności - wdzięczności.

Wyjazdy i bycie wśród innych ludzi zawsze uczą czegoś nowego, o ile człowiek pozwoli sobie otworzyć serce. Możliwość obserwowania innych współ parafian jak i naszego duszpasterza i bycia wśród nich, oceniamy jako bezcenne.

Podsumowując wycieczkę, był to niezwykły czas - pełen interakcji. Nie zabrakło żartów, zabawnych sytuacji, wielu pięknych świadectw, mniejszych i większych lekcji - m.in. wiązania sznurówek.

A jak powiedział na końcu ks. Marcin "niech żałują ci co nie byli" i my potwierdzamy zadowoleni z tego pięknego wyjazdu!

Poświęcenie figury św. Krzysztofa

Biskup Janusz Stepnowski 8 czerwca 2022r., będąc w Porębie, na koniec Mszy świętej podczas której udzielił sakramentu bierzmowania 46 młodym parafianom w Porębie poświęcił również figurę sw. Krzysztofa usytuowaną na parkingu przy kościele.

bierzmowanie 83

Więcej zdjęć kliknij

Niech św. Krzysztof czuwa nad nami podczas podróży!